Cara hidup Lesbian Gay Bisexual & Transgender (LGBT), peluk anjing, wanita menjadi imam kepada lelaki, anak tidak sah taraf dibinkan dengan nama bapa biologi antara ciri-ciri negara maju. Menolak perkara-perkara ini boleh dianggap membawa kepada kekolotan dan paling dahsyat melanggar hak asasi manusia.

Para sekularis dan liberalis muncul dengan berani di sana-sini dan mereka memakai topeng Islam. Mereka mendakwa menganuti Islam yang sesuai dengan keperluan zaman dan ajaran Islam yang kita terima sejak zaman kanak-aknak dulu sudah ketinggalan zaman.

Institusi agama dituduh memundurkan pemikiran umat Islam apabila menentang LGBT, anak tidak sah taraf dibinkan nama baba biologi, memeluk anjing dan beberapa lagi. Untuk menjadi maju mengikut sekularis dan liberalis ini ialah menerima gaya hidup yang diperjuangkan. Dengan menggunakan topeng Islam, mereka meletakkan diri sebagai orang Islam. Ini lebih bahaya daripada musuh Islam yang tidak memakai “baju Islam.”

Hari ini siapa sahaja yang menentang gaya hidup baru yang sedang diperluaskan akan dianggap sebagai kolot dan   tidak berperikemanusiaan. Maka tidak hairanlah baru-baru ini seorang wanita bertudung dengan selamba memeluk dan mencium anjing.

Mereka cuba mengheret institusi agama untuk terperangkap dengan polemik di mana akhirnya mereka yang meraih kemenangan moral. Walaupun semua orang Islam percaya tidak ada keperluan untuk memeluk dan mencium anjing tetapi para sekularis dan liberals menganggap ini satu “keperluan”.

Dalam pada itu ada juga orang Islam yang dipergunakan oleh agen-agen anti Islam dengan mempotretkan   sebagai sarjana Islam dan diundang mewakili negara dalam acara-acara Islam sekular di peringkat antarabangsa. Mereka inilah yang memperjuangkan gaya hidup LGBT, peluk anjing, wanita mengimamkan lelaki dan anak tidak sah taraf dibinkan bapa biologi.

Maka sedikit sebanyak tertanam dalam pemikiran orang Islam bahawa pegang atau tidur dengan anjing adalah Islam yang “maju” dan “moden.” Jadi, kita orang Islam yang “kolot” ini tidak perlu memberikan reaksi yang berlebihan. Sebaliknya kita alu-alukan supaya mereka terus maju bersama-sama anjing dan LGBT seperti yang mereka mahu. Tetapi ini bukanlah “menganjingkan” . Ini ikhlas supaya lebih terserlah wajah sebenar mereka.

Advertisement

Tidak perlu menggunakan hujah agama kepada puak-puak ini. Kita pun tidak tahu benarkah yang memegang anjing atau pejuang LGBT itu Islam atau tidak sekadar pelakon. “Baju” Islam mudah dipakai oleh sesiapa dan di mana-mana. Mungkin lepas ini ada pula yang pakai serban atau jubah yang peluk babi. Tidak mustahil. Kita jangan teruja mempercayai itu adalah orang Islam.

Seandainya benarlah mereka itu Islam dan kalau tidak memegang atau tidur dengan anjing mereka akan sakit atau gila, biarlah mereka dengan keanjingan itu. Ini kerana orang waras yang gila lebih bahaya daripada anjing gila. Kita kena mengasingkan diri dengan kegilaan dan keanjingan mereka.

Kita tidak perlu menghentam atau menasihat. Mereka itu orang yang hebat-hebat. Ada yang bertaraf sarjana atau “ulama” di sisi sekularnya. Tidak perlu tunjuk minat untuk ambil peduli tentang mereka.

Cuma saya minta kepada golongan Islam “maju” itu janganlah memperagakan di media sosial yang seolah-olah mengajak orang Islam yang “kolot” mengikut cara hidup mereka. Kalau mereka suka makan bangkai, jangan anggap semua orang suka bangkai. Kalau mereka tidak cukup anjing, saya boleh minta kawan saya tangkap selori anjing liar untuk diberikan secara percuma.

Buat apalah hendak dihebah di media sosial? Pegang anjing atau tidur dengan anjing bukanlah hebat sangat pun. Lainlah kalau tidur dengan buaya. Patutlah dihebah. Itupun kalau bukan buaya darat. Hendak kahwin lelaki dengan lelaki, kahwinlah.

Kalau suatu hari nanti mereka ini digigit anjing, janganlah panggil orang media membuat liputan. Anjing gigit manusia tidak ada “news value”.   Kalau hendak masuk surat khabar atau televisyen mereka kenalah menggigit anjing. Itu baru ada “news value”. Begitu juga kalau lelaki kahwin lelaki jangan promosikan di media, itukan sudah “biasa”.

Advertisement
Please follow and like us:

Author / Editor

One thought on “LGBT, peluk anjing dan apa lagi…”
  1. Pandangan yang baik dari penulis. Nasihat pun tak banyak guna sebab kalau otak sudah tepu dengan kejahilan, apa sahaja kehendak agama akan dibantah jugak. Elok mereka cari jalan untuk makan tahi anjing goreng celup tepung… lagi moden dan bergaya nampaknya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *